Matemātikas un dabaszinību konkurss 5. – 6. klašu skolēniem

   14. martā, jeb 03.14, kas ir pirmā puse no skaitļa π, matemātiķi, programmētāji un citi, kam ir kāds sakars ar informācijas tehnoloģijām, atzīmē skaitļa π (pī) dienu.
   Šos neoficiālos svētkus 1987.gadā izdomāja fiziķis no Sanfrancisko Larry Shaw, kurš ievēroja, ka saskaņā ar amerikāņu datumu pierakstu 14.marts ir 3.14, kas ir pirmie trīs skaitļa π cipari.
   Šajā dienā tiek teiktas slavinošas runas par godu skaitlim π, tā lomu cilvēces vēsturē, cep un ēd „pī–rāgu” („pie”) ar grieķu burta „π” attēliem vai pirmajiem šī skaitļa cipariem, risina atjautības uzdevumus un mīklas, saistībā ar šo skaitli.
   14.marts ir arī Alberta Einšteina dzimšanas diena.
   Arī mūsu skolas 5. un 6. klašu skoloēni tika aicināti, parādot savu erudīciju, atjautību un zinātkāri, uzsākt jaunu tradīciju – skaitļa   dienas svinēšanu.
   Skolēni mērojās spēkiem neapmaldīties matemātiskajos labirintos, risināt atjautības uzdevumus, saskatīt matemātiskās likumsakarības mākslā, parādīt savas zināšanas dabaszinību jautājumos, izmantot savas angļu valodas prasmes, risinot matemātikas uzdevumus.
   Visu klašu komandas uzrādīja līdzvērtīgus rezultātus un papildināja savas zināšanas ar jauniem faktiem. Veiksmīgākās komandas bija un par konkursa uzvarētājiem tika pasludinātas:
5.c klases komanda – 1. vieta
5.a klases komanda – 2. vieta
6.a klases komanda – 3. vieta
„Pozitīvi ir tas, ka mēs savu erudīciju varam parādīt, paasināt gan ar mākslas pieskaņu, gan angļu mēli, ar grieķu sarežģītajiem labirintiem un paasināt prātu” (6.c klases komanda „Nevienādās vienādības” – Anete, Amanda, Arvis, Līva, Kitija)
„ Man pārsvarā uzdevumi patika, it īpaši patika strādāt komandā.” (Ilze 5.b)
 "Man patika viss.” ( Maksims 5.b)
„ Man ļoti patika atjautības uzdevumi, taču ne pārāk angļu valodas uzdevums”. (Karolīna 5.b)
„ Man viss patika, ceru, ka turpmāk tādi atjautības uzdevumi būs vēl” (Vlada 5.b)
„ Man ļoti patika, pēdējais uzdevums gan bija pagrūts”. (Ilga 5.b)
„ Šis bija ļoti jauks pasākums”. (Katrīna  6.b)
„ Pēc šī jautrā un atjautīgā pasākuma es jūtos kā negudra”. (Elvita  6.b)
„ Mums šeit patika. Šeit bija jauka atmosfēra, jaukas, saprotošas skolotājas. Mēs jautri pavadījām laiku (dziedājām, smējāmies). Bija jauki risināt zināmus un jaunus uzdevumus. Šīs dažas stundas bija aizraujošas un patīkamas”. (Elīza, Ieva, Mārcis, Toms Teodors, Rainers 6.a)
„ Novēlam rīkot vēl šādus pasākumus”. (Rainers, Katrīna, Egita, Anastasija, Sindija Nikola 5.c)
„ Tas bija interesanti. Varētu biežāk rīkot šadus pasākumus”. (Egons, Līga Magdalēna, Lija, Gabriela, Maksims 5.b)
Liels paldies jāsaka matemātikas skolotājām Ingai Bukai, Mairitai Grišulei, Ilonai Isajevai, dabaszinību skolotājai Ievai Babrei par uzdevumu veidošanu un konkursa gaitas nodrošināšanu.

 Matemātikas skolotāja Mairita Grišule
14.03.2013.